topics & journal
2025.05.30 マグネット|旅するマグネット
平素より「旅するマグネット」をご愛顧いただき、誠にありがとうございます。
このたび、2025年4月〜5月に販売された一部商品において、タイルから絵柄が剥がれる不具合が確認されました。ご購入いただいた皆さまには、ご不便とご心配をおかけし、心よりお詫び申し上げます。
■ 不具合の内容
ごく一部の製品において、美濃焼タイルの原料に規格外のものが混在していたことにより、加工と印刷の定着が不十分となり、絵柄が剥がれる事象が発生しました。
■ 対象商品
2025年4月〜5月に店頭で販売された「旅するマグネット」の一部商品。
■ 対応について
該当期間中にご購入された商品で不具合が確認された場合、返品・交換の対応をさせていただきます。
誠にお手数ですが、下記メールアドレスまで以下の情報をご連絡ください。
【返品・交換窓口】
office@penon.co.jp
・ご購入時期/ご購入場所
・不具合のある商品の写真
・お名前・ご連絡先
確認のうえ、追ってご案内を差し上げます。
今後とも、皆さまに安心して商品を手に取っていただけるよう、品質管理の強化に努めてまいります。
何卒ご理解とご協力を賜りますようお願い申し上げます。
株式会社ペノン
Product Defect and Return/Exchange Policy for "Travel Magnet" Products
Thank you for your continued support of our "Travel Magnet" products.
A quality issue has been found in certain products from April-May 2025 - the printed graphics can detach from the ceramic surface. We sincerely apologize for any inconvenience and concern this may cause to our valued customers.
■ Problem Description
Some products contain substandard materials that were unintentionally mixed into the Mino-yaki ceramic base, leading to poor bonding during manufacturing and printing processes, causing the design layer to detach.
■ Affected Products
Some "Travel Magnet" products sold in stores between April and May 2025.
■ Resolution Process
For customers who purchased products during this period and have experienced this defect, we will provide returns and exchanges. Please contact us at the email address below with the following information:
【Return/Exchange Contact】
office@penon.co.jp
Please provide:
・Purchase date and location
・Photos of the defective product
・Your name and contact information
We will review your request and provide further instructions.
We are taking comprehensive steps to reinforce our quality procedures and restore customer confidence.
We appreciate your understanding and cooperation.
PENON Co., Ltd.
「旅行磁铁」部分产品质量问题及退换处理公告
感谢您一直以来对「旅行磁铁」的关爱和支持。
近期我们发现2025年4月至5月期间销售的部分商品出现图案从瓷砖剥落的质量问题。
对于给购买顾客带来的不便与担忧,我们深表歉意。
■ 事件说明
部分商品在美浓烧瓷砖生产过程中混入不合规材料,导致印刷附着效果不佳,产生图案剥离现象。
■ 涉及商品
2025年4月至5月期间在实体店销售的「旅行磁铁」相关商品。
■ 处理方式
对于在上述期间购买商品且确认有质量问题的顾客,我们将提供退货换货服务。
请将以下信息发送至下方邮箱:
【退换货联系方式】
office@penon.co.jp
请提供:
・购买时间/购买地点
・问题产品照片
・姓名以及联系方式
我们将在确认后为您提供后续处理办法。
我们将强化质量管理制度,确保顾客能够安心购买本公司产品。
敬请理解与配合。
株式会社PENON
「旅行磁鐵」部分產品品質問題及退換處理公告
感謝您一直以來對「旅行磁鐵」的愛護與支持。
近期我們發現2025年4月至5月期間銷售的部分商品出現圖案從瓷磚剝落的不良情況。
對於給購買顧客帶來的不便與擔憂,我們深表歉意。
■ 事件說明
部分商品在美濃燒瓷磚生產過程中混入不合規材料,導致印刷附著效果不佳,產生圖案剝離現象。
■ 涉及商品
2025年4月至5月期間透過店鋪通路銷售的「旅行磁鐵」相關商品。
■ 處理方式
對於在上述期間購買商品且確認有不良情況的顧客,我們將提供退貨換貨服務。
煩請將以下資訊發送至下方電子信箱:
【退換貨聯絡窗口】
office@penon.co.jp
請提供:
・購買時間/購買地點
・瑕疵商品照片
・姓名以及聯絡方式
我們將在確認後為您提供後續處理方案。
我們將強化品質管理制度,確保顧客能夠安心購買本公司產品。
懇請您的理解與配合。
株式會社PENON